Fashioning ‘the other’

ONLINE PRESENTATIE - Hoe is kleding in het verleden tentoongesteld? Roberto Luis Martins heeft bijzondere belangstelling voor thema's als identiteit en dekolonisatie en zoomt, tijdens zijn online presentatie op 19 februari, vanuit die invalshoek in op historische exposities in het Tropenmuseum.

Roberto Luis Martins is een freelance curator en onderzoeker, die zich vanuit mode en stijl richt op thema’s als identiteit en dekolonisatie. In 2020 behaalde Roberto z’n diploma voor de MA Curating Art & Cultures aan de VU. Op het moment is Roberto vooral werkzaam als Community Manager voor Modemuze en zet zich in voor verschillende erfgoed-gerelateerde projecten en tentoonstellingen.

In zijn lezing ‘Fashioning ‘the Other’ duikt hij in het tentoonstellingsarchief van het Tropenmuseum. Hoe is er in het verleden kleding tentoongesteld? En hoe illustreren de opstellingen en mannequinage-vormen ideeën over hoe betekenis werd gegeven aan niet-Europese kleding? Met voorbeelden uit 1900 tot aan nu.
In de presentatie neemt Roberto je mee door een reis langs verschillende tentoonstellingen door in te zoomen op drie topstukken.

Hoe deel te nemen aan deze presentatie

De online presentatie wordt aangeboden via Teams. Via deze link heeft u op 19 februari gratis toegang. De presentatie start om 20 uur en zal tot uiterlijk 21 uur duren. We hopen natuurlijk dat u hierbij zult zijn. U hoeft zich niet van tevoren in te schrijven.
De handleiding hoe deze link te gebruiken vindt u hier. NB: we vragen de deelnemers hun microfoon en camera uit te zetten. Hoe u dit kunt doen, vindt u in de handleiding.

Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met contact@kostuumvereniging.nl
De bijeenkomst wordt op opgenomen en is na afloop op ons YouTube-kanaal te zien.