Activiteiten

Leden kunnen volop contacten leggen, informatie inwinnen of gewoon genieten van mooie kostuums en accessoires op vereningingsdagen met bijzondere shows of presentaties en tijdens excursies naar actuele tentoonstellingen. Hieronder een overzicht van alle activiteiten die de Nederlandse Kostuumvereniging organiseert voor haar leden.

Thierry Mugler: Couturissime

EXCURSIES | 21 November 2019, Kunsthal, Rotterdam
De Kunsthal Rotterdam presenteert deze herfst de allereerste overzichtstentoonstelling van het werk van de Franse maker Thierry Mugler. De grootschalige tentoonstelling onthult de verschillende universums van deze markante kunstenaar, visionair, couturier, directeur, fotograaf en parfumeur.

Slow Fashion

EXCURSIES | 17 December 2019, Huis van Gijn / Museum Dordrecht
Voor het eerst in vijftig jaar tonen Huis Van Gijn en het Dordrechts Museum haar uitgebreide modecollectie. Een selectie van 50 topstukken laat praktisch alle silhouetten van 150 jaar mode zien van de 17de eeuw tot ca. 1930. De tentoonstelling 'Slow Fashion' toont hoe onze voorouders zorgvuldig omgingen met hun kleding, bewust en duurzaam.

Schorten van Loes Schurer: Van sloof tot eva

EXCURSIES | 09 January 2020, Museum Dokkum, Dokkum
Een schort heeft vele verschijningsvormen. Het is een praktisch kledingstuk dat over andere kleding heen gedragen wordt om deze kleding en de drager zelf te beschermen. In deze expositie is een deel van de bijna tweeduizend schorten tentoongesteld, die Loes Schurer-de Haan uit Dokkum in meer dan dertig jaar heeft verzameld.

Body control, sieraden op de grens van de mens

EXCURSIES | 15 January 2020, De Kerk, Sint Walburgisplein 1, Arnhem
Body Control reageert op actuele maatschappelijke kwesties rondom de maakbaarheid en grenzen van het menselijk lichaam. Deze nieuwe tentoonstelling toont een verrassende combinatie van recent sieraad- en modeontwerp van meer dan 100 internationale vormgevers en kunstenaars.

Save the date! Excursies en Dagen vanaf januari 2020

VERENIGINGSDAGEN | 25 January 2020,
Voor 2020 staan er al meerdere interessante NKV-excursies en verenigingsdagen in de planning. Zet de data vast in je agenda! Meer info binnenkort hier op de website.