Lid worden

Onze leden komen uit het hele land en zelfs daarbuiten. Momenteel vinden zo’n 1000 leden elkaar in de vereniging, vanuit verschillende passies. Het zijn zowel conservatoren van musea, kleine en grote verzamelaars, als studenten en docenten van modeopleidingen. Zowel actieve dragers van streekdrachten, als mensen die zich op vakmatige en professionele manier bezig houden met allerlei facetten van kostuum, kant, mode, streekdracht plus de daarbij behorende accessoires.

De vereniging staat open voor iedereen met belangstelling voor kostuumgeschiedenis en kleedgedrag, die kennis hierover wil opdoen en wil delen, of die bijvoorbeeld inspiratie zoekt vanuit traditionele Nederlandse streekdrachten voor eigen hedendaagse ontwerpen, of die bezig is met reënactment en die zijn/haar kennis wil vergroten over authentieke historische kleding.

Leden ontmoeten elkaar op

• excursies naar tentoonstellingen op het gebied van mode, streekdracht en textiel onder leiding van conservatoren of andere deskundigen.
  • jaarlijks drie informatieve dagen rondom een thema met diverse experts en onderzoekers als spreker. Shows en/of workshops kunnen deel uitmaken van een themadag.
  • de jaarvergadering met een drukbezochte antiek textielmarkt.

Aanmelden als lid

De jaarcontributie is € 36,- (voor echtparen € 52,- en voor studenten/jongeren € 26,-) per jaar. U heeft dan recht op het Bulletin, het Jaarboek Kostuum en een ledenprijs voor verenigingsdagen en excursies. Wilt u lid worden, vul dan onderstaand formulier in. Maak het verschuldigde bedrag over op rekening IBAN-NL73 INGB 0008159704, ten name van de Nederlandse Vereniging voor Kostuum, Kant, Mode en Streekdracht in Huizen. Bij betalingen uit het buitenland moet ook vermeld worden BIC: INGBNL2A. Voor vragen en informatie klik hier.

Formulier waarmee u zich als lid van de Nederlandse Kostuumvereniging kunt opgeven

Ja ik wil lid worden

Ik wil het werk van de Nederlandse Kostuumvereniging steunen met
Minimaal € 36 per jaarEchtparen € 52 per jaarJongeren t/m 27 jaar € 26 per jaarLeden buitenland € 41,50 per jaar