the new normal: reflections in fashion now

Modemuze organiseert t/m 2 november in OSCAM Amsterdam de tentoonstelling 'The new normal: reflections in fashion now'. In 'the new normal' wordt ingezoomd op actualiteiten en reflecteren ontwerpers en bloggers uit de Modemuze-community op de afgelopen periode en wat eventuele veranderingen in de (mode)wereld zouden kunnen betekenen voor de toekomst. Wat zou ‘het nieuwe normaal’ moeten zijn?

Een paar highlights zijn de originele Pillow Dress die de internationale viral #pillowchallenge deed aanwakkeren en werk van Duran Lantink en Karin Adduchi dat zij speciaal voor deze expositie maakten.

ER wordt ook een koppeling gemaakt tussen de fysieke expo in OSCAM en de Modemuze website. Vijf bloggers hebben een blog-essay geschreven waarbij zij reflecteren op de ideeën van de ontwerpers, het werk in de expo en minimaal één object uit een van de Modemuze museumcollecties.

De vormgeving van de expo wordt gedaan door Zaïra Pourier en Christine Kipiriri. Hun concept draait om een grid van 1,5 meters, waarbinnen paviljoens worden gecreëerd waarin de werken van de ontwerpers, een afbeelding van het museumobject en een samenvatting van het bijbehorende blog-essay worden samengebracht.

Uitgebreide info vindt u hier. Tickets reserveren.

OSCAM
Amsterdamse Poort