Textiel Plus Festival 2020 gaat online

Het Textiel Plus Festival zou in 2020 in de Brabanthallen haar 10-jarig jubileum vieren. Zoals vele andere evenementen moest dit afgeblazen worden. De organisatie is op zoek gegaan naar een manier om toch de verbinding te kunnen leggen tussen publiek en deelnemers. Met een online event kan dat. Het online festival wordt gehouden van 12 t/m 14 november.

Het is jammer dat ondanks de mogelijkheden om het festival coronaproof te organiseren het evenement niet kon doorgaan. Er was al heel wat werk verzet, maar een enquête onder potentiële deelnemers wees uit dat velen niet zouden komen.
Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een tweede website: www.textielplusfestival-online.nl. Op de nieuwe website worden alle winkels, ateliers en kunstenaars overzichtelijk gepresenteerd, met links naar hun webshops. Zo kan ons publiek dag én nacht inkopen doen, zonder ergens naartoe te hoeven gaan. Daarnaast wordt een kwalitatief hoogstaand programma samengesteld, dat bol staat van (instructie)video’s, interviews, lezingen, workshops, demonstraties en livestreams. Alle informatie wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op de oude vertrouwde festivalwebsite.

Wanneer gaat het online festival van start?

Je kunt het Textiel Plus Festival Online bezoeken van 12 tot en met 14 november 2020, 24 uur per dag. Dagelijks tussen 10 en 17 uur kun je alle livestreams volgen en live chatten met de deelnemers. Om toegang te krijgen tot de site, koop je vooraf een ticket. De ticketverkoop start vanaf 1 november online. Geadviseerd wordt om vóór 12 november een ticket te kopen, zodat ondersteuning kan worden geboden, mocht dat nodig zijn. Een ticket kost € 5,00 per persoon.”

Samen met TxP (Textiel Plus) wordt gezocht naar een mogelijkheid om de inzendingen voor de Textiel Plus Wedstrijd te exposeren op een alternatieve locatie, zodat er een winnaar aangewezen kan worden en het publiek de inzendingen kan bekijken.

Ook de Nederlandse Kostuumvereniging levert een bijdrage aan het online programma. Zo zullen onze ledenfilmpjes zichbaar zijn. Ook zal een interview met onze voorzitster Anne-Karlijn van Kesteren worden opgenomen.

12-14 november 2020

textielplusfestival.nl