Textiel Festival x Nederlandse Kostuumvereniging

Het Textiel Festival organiseert in november drie gratis online lezingen, in samenwerking met de Nederlandse Kostuumvereniging.

Het Textiel Festival Leiden heeft na een aantal keer uitgesteld te zijn vanwege Covid-19 begin oktober digitaal haar deuren geopend. Op https://www.studiotextielfestival.nl/ vindt allerlei filmpjes, inzendingen van leden van onze vele zusterverenigingen en nog veel meer. Daarnaast worden in november 2021 drie online lezingen georganiseerd. De Nederlandse Kostuumvereniging is gevraagd hierbij te ondersteunen.

Voor meer informatie over de lezingen en de link om op de respectievelijke avonden deel te nemen kunt u kijken op de website van Studio Textielfestival.

4 nov 19:30 Els de Baan [Hieronder terug te kijken] over de taxatie van textiel

11 nov 19:30 Sara Vrugt over o.a. Leids ‘saai’ [Hieronder terug te kijken]
(Wilt u op de hoogte gehouden worden over dit project? Abonneer u dan op Sara’s projectnieuwsbrief via deze link.)

(19 nov om 20:00 Gieneke Arnolli over PLEED, dit is een door de Nederlandse Kostuumvereniging georganiseerde lezing, zie deze pagina voor meer informatie en de link voor deelname.)

23 nov 19:30 Jessica den Hartog over raakvlakken tussen textiel en plastic

De eerste lezing, door textieltaxateur Els de Baan, is inmiddels terug te kijken op ons YouTube-kanaal, of hieronder:

De lezing van Sara Vrugt, de tweede in de serie, kan hier teruggekeken worden, op ons YouTube-kanaal.