Poppen in beeld – Een eeuwenoude kunst

In Museum 't Oude Slot in Veldhoven is een overzicht te zien van het hedendaagse poppenspel en de historische voorgangers uit de hele wereld. De expositie is tot stand gekomen in samenwerking met de Nederlandse Vereniging voor het Poppenspel – UNIMA Nederland en is verlengd tot en met 16 april.

Te zien zijn historische en hedendaagse poppen in 5 technieken; handpoppen, stokpoppen, marionetten, schimmen en tafeltheaters. Ze zijn ter beschikking gesteld door diverse makers/spelers of zijn afkomstig uit de collectie van het Poppenspelmuseum Blijham van Hanneke en Eildert Kuipers. De verschillende poppen en technieken kunnen door het publiek zelf met eenvoudige figuren uitgeprobeerd worden.

Daarnaast is een aantal kostuums en figuren te zien uit de voorstelling “Dans voor Mens en Pop” op muziek van Satie van de Tilburgse kunstenares Truus de Kanter.

Op 5 maart 14.00 uur wordt er door Alexander Bouwens, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor het Poppenspel (NPV / UNIMA), en Truus de Kanter een lezing gegeven over het poppenspel. Entree incl. museumbezoek 6 euro.

t Oude Slot
Hemelrijken 6, 5502 HM Veldhoven