Nieuw boek: ‘Langs Geborduurde Wegen’. Traditionele Streekdrachten uit Zuidwest-China

Ien Rappoldt schreef het boek 'Langs Geborduurde Wegen' bij de gelijknamige tentoonstelling die in 2020 te zien zou zijn in Museum de Kantfabriek in Horst. Vanwege de coronacrisis is het museum gesloten en de tentoonstelling helaas uitgesteld tot 2022. De hierin beschreven unieke streekdrachten zijn levend cultureel erfgoed. Het boek plaatst de streekdrachten in de context van het hedendaagse China.

Het boek geeft een overzicht van de grote verscheidenheid die daar nog steeds is. Het is heel bijzonder om te zien dat de borduurtechnieken die wij in onze Europese tradities goed kennen, in de streekdrachten in China zo anders worden toegepast. Via de website www.museumdekantfabriek.nl blijft u geïnformeerd. Lees hier meer over de tentoonstelling.

Wilt u het boek bestellen, stuur dan een e-mail naar: ienrappoldt@outlook.com met uw adresgegevens. Het boek kost € 20, verzend- en verpakkingskosten in Nederland € 5,50, Belgie € 10. U kunt het totale bedrag overmaken op rekening nummer: NL86 INGB 0002 8970 26 ter attentie van Ien Rappoldt. Na ontvangst van betaling wordt het boek verzonden.

Download hier de flyer.