MEESTERLIJK Design en Ambacht event

Voor de negende keer worden de industriële panden van de Amsterdamse Westergasfabriek omgetoverd tot een werelds paradijs waar design en ambacht hand in hand gaan. Van 1 t/m 3 december 2017 is Meesterlijk - Design en Ambacht een oogverblindende uitstalkast van prachtig vervaardigde objecten.

Nicole Uniquole, oprichter en curator van Meesterlijk, voorspelde negen jaar geleden al de revival van ambachtelijke technieken in design. Inmiddels toont Meesterlijk aan dat design en ambacht hot & happening zijn, dat duurzaamheid een bestendige trend is, en dat velen de waarde inzien van met liefde en vakmanschap vervaardigde designproducten.

Collectieven als Modekwartier Arnhem zien Meesterlijk als de aangewezen locatie om ook in de Randstad zichtbaar te zijn. De Arnhemse ontwerpers brengen hun modecollecties in volle glorie onder de aandacht met stijlvolle presentaties van ‘Made in Holland’- mode.

Ook dit jaar geven de ambachtelijke opleidingen acte de présence: de Dutch Shoe Academy, het Hout- en Meubileringscollege, Vakschool Schoonhoven, Menswear & Tailoring, Academie voor Edelsmeden en Meesteropleiding Coupeur. Zo demonstreren talentvolle studenten van Meesteropleiding Coupeur de ‘drapage-techniek’ die studenten eerder toepasten in hun samenwerking met modeontwerpster Tess van Zalinge in haar onbreekbare Delfts blauwe collectie getiteld ‘De Porceleyne Fles’ – verwijzend naar Royal Delft.

Naast mode is er nog veel meer moois te zien als meubel- en glascollecties. Interieurarchitecten, restaurateurs, kunstenaars en curatoren vinden hier inspiratie en komen tot bijzondere samenwerkingen.

Meesterlijk – Design en Ambacht
1 t/m 3 december 2017