‘Masculinities’ – de garderobe van de man

Van de ‘great male renunciation’ (grote mannelijke verzaking) aan het einde van de 18e eeuw tot de androgyne mode van vandaag, voor het eerst in België wijdt een modemuseum een tentoonstelling aan de garderobe van de man! Vanaf 28 augustus in het Mode & Kant Museum in Brussel.

Met werken van Belgische ontwerpers zoals Raf Simons, Walter Van Beirendonck, Namacheko, Mosaert, Xavier Delcour en internationale ontwerpers zoals Off-White, Jean Paul Gaultier, John Stephen, Giorgio Armani, Comme des Garçons of Westwood & Mc Laren is deze tentoonstelling een ode aan de creativiteit, de inventiviteit en het talent van de hedendaagse designers. Je ziet er hoe de evolutie van de herenmode een weerspiegeling is van de evolutie van het begrip mannelijkheid, of beter gezegd van de verschillende visies op mannelijkheid, en hoe ze deze evolutie stimuleert!

Tevens te zien:

Het Mode & Kant Museum (ex)poseert

Wat bewaart het Mode & Kant Museum vandaag de dag? Hoe past het museum zich aan, nu mode wijd verspreid wordt door influencers of door de Modehuizen zelf? Welke stukken bevinden zich in de collecties en waarom?

Aangezien alles heel snel evolueert in de modewereld, is het tijdsaspect in een modemuseum noch dat van de voorstellingen van de nieuwe collecties noch dat van het modebeeld in de straat. De grote veranderingen die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden, hebben het museum ertoe gebracht de toekomst van het museum ter discussie te stellen: nieuwe materialen en innovatieve technieken, aanzienlijk meer collecties, meer ontwerpers, mode die op grote schaal gedeeld wordt door influencers, enz. Wat betekent een modemuseum voor u?

28.08.20 t/m 13.06.21

Mode & Kant Museum