Nederlandse Kostuumvereniging

Meesterkleermaker Roy Verschuren (video)

Roy Verschuren runt een kleinschalig ambachtelijk bedrijf waar sinds 1997 maatkleding voor dames en heren wordt gemaakt. Binnen de technische mogelijkheden die het vak biedt streeft hij naar een eigenzinnige benadering ervan: oude uitgangspunten worden vertaald naar moderne vormen en uitgevoerd in eigentijdse materialen.

Hij werkt regelmatig samen met modeontwerpers en kostuumontwerpers voor theater.
Voor het werken aan theaterkleding is, mede uit persoonlijke interesse, in zijn atelier een grote hoeveelheid documentatie voorhanden op gebied van kostuumgeschiedenis en historische patroonuitwerkingen. Naast kleermaker is Roy ook docent aan de Meesteropleiding Coupeur in Amsterdam en de Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. Bij de Nederlandse Kostuumvereniging vindt Roy gelijkgestemden en inhoudelijke verdieping, wat kan leiden tot nieuwe inzichten en inspiratie.
www.devious-by-roy.nl en www.modemuze.nl/blog/modemuze-gesprek-met-roy-verschuren