Nederlandse Kostuumvereniging

Kostuumvereniging op Radio 2!

Bij Bureau Kijk in de Vegte, een Willem Wever-achtig programma op Radio 2, iedere zondag van 12-14 uur, lag al een tijdje een vraag op de plank die ze niet voldoende kregen beantwoord: wat is de oorsprong van de bodywarmer? En als die vooral voor de kou is bedoeld, waarom zitten er dan geen mouwen in, omdat je armen toch het eerst koud worden. Ze hadden al gezocht op internet en er was een deskundige die zei dat de bodywarmer wellicht zijn oorsprong vindt in de oertijd. Een berenvel sla je om je romp en je armen blijven min of meer onbedekt.
De programmamaker kwam tenslotte bij de Kostuumvereniging uit. De vraag werd binnen ons netwerk rond gemaild en er kwam van verschillende deskundigen zeer bruikbare informatie binnen, waarmee de oorsprong van dit kledingstuk verklaard kon worden. De programmamaker was enthousiast! Ons lid Els de Baan werd uitgenodigd om het verhaal op 21 mei jl. voor de radio uit te leggen. Luister mee!