Jo Koster, Jan Sluijter en Stien Eelsingh – Zij kwamen, zagen en schilderden Staphorst

Museum Staphorst organiseert t/m 31 oktober een tentoonstelling met schilderijen, aquarellen en tekeningen van Jo Koster, Jan Sluijters en Stien Eelsingh uit de periode 1900 – 1960. Zoals veel kunstenaars werden zij gefascineerd door het kleurige dorp en haar inwoners, de eenvoud van het leven en de verbondenheid in de gemeenschap.

De expositie laat de verschillende visies van deze kunstenaars op Staphorst en haar bewoners zien. Zij kwamen, zagen en schilderden Staphorst, maar ieder op zijn eigen manier, vanuit een eigen impressie. Dat laat de mooie verschillen in de schilderijen zien. Kleurig en realistisch, expressionistisch en sombere deformaties. De schilders kwamen geregeld voor korte of langere tijd. Alleen Stien Eelsingh bleef tot haar dood.

De focus ligt daarbij op de Staphorster vrouw en haar omgeving. Het gaat om bekende en minder bekende werken, afkomstig uit musea en particulier bezit. Deze tentoonstelling is tot en met 31 oktober te bezichtigen.

Voor gegarandeerde toegang kunt u het beste online een ticket kopen.

Gemeenteweg 67, Staphorst
info@museumstaphorst.nl