Presentatie Internationaal Klompenmuseum op YouTube

Op 12 maart vertelde Bertus van den Hof, zeer enthousiast 'diversionair' bij Het Internationaal Klompenmuseum in Eelde, tijdens onze online presentatie over deze grootste klompencollectie ter wereld. Cultuurvlogger Jelle Brouwer van Museum-tv maakte een aantrekkelijk filmpje bij zijn ronde door het museum. Hieronder vindt u de link waarmee u het filmpje kunt bekijken.

De verzameling van de gebr. Wietzes, de laatste klompenmakers in Eelde, vormde de basis hiervoor. Ondertussen zijn bijna alle landen hier vertegenwoordigd en zijn er maar liefst meer dan 2800 paar klompen en ander schoeisel met een houten zool te zien.

Ontwerpers uit Pakistan, Duitsland en Tsjechië en uit eigen land top ontwerpers als Marloes ten Bhömer, Denise Rosenboom en Tim Dekkers presenteren er hun meest extravagante ‘klompen’. Levensgevaarlijk om op te lopen, maar mooi!

Filmpje en presentatie te zien op YouTube
Het filmpje van Cultuurvlogger Jelle Brouwer kunt u hier bekijken. Zowel de online presentatie van Bertus van den Hof als het filmpje van Jelle Brouwer kunt u ook terugzien op ons YouTube kanaal.