GEZOCHT: eerste penningmeester
Heeft u hart voor onze vereniging en enige financiële kennis en vaardigheden, dan zijn wij beslist op zoek naar u!
Tijdens de ALV 2026 zal onze eerste penningmeester, Jan van Alphen zijn tweede bestuurstermijn afronden. Daarom zijn we op zoek naar een vervanger, die we als aspirant bestuurslid graag op korte termijn zorgvuldig willen inwerken.
Heeft u naast hart voor onze vereniging, ook affiniteit en ervaring met financiën, het maken en
bewaken van begrotingen, boekhouding en enig gevoel voor automatisering, dan bent u een
geschikte kandidaat voor deze functie. Als penningmeester werkt u nauw samen met de overige bestuursleden en in het bijzonder met de tweede penningmeester (Inge van Dijk), de bestuurssecretaris (Kathleen Mahieu) en de voorzitter (Saskia Kuus) en de commissieleden Dagen.
De werkzaamheden bestaan uit;
1. Het opstellen van de jaarlijkse begroting;
2. Het controleren en bewaken van de realiatie van de begroting;
3. Periodieke voortgangrapportage aan het bestuur;
4. Het coördineren van de boekhouding (in Snelstart = boekhoudprogramma), dit in nauwe samenwerking met een externe boekhouder;
5. De realisatie van de jaarrekening en de balans, dit in nauwe samenwerking met een externe
boekhouder;
6. Het toelichten van de jaarrekening, de balans en begroting in de jaarlijkse ALV;
7. Het afhandelen van offertes, facturen en betalingen;
8. Het afhandelen van declaraties van de leden;
9. Het eenmaal per jaar coördineren van de financiële afhandeling van de textielmarkt tijdens de ALV (pinbetalingen, kas e.d.);
10. Het mede afhandelen van verzekeringen, leverancierscontracten, abonnementen e.d.;
11. Bankzaken regelen;
12. Het penningmeesterschap van de Stichting HM;
13. Deelname aan het ‘Fonds’ (toekenning en uitkering van subsidies);
14. Het indien nodig schakelen met de Belastingdienst en fiscaal adviseur;
15. Deelname aan het bestuur en de periodieke bestuursvergaderingen.
Voor onze financiele administratie maken we gebruik van een aantal boekhoud- en
administratiesystemen, zoals Mollie, Banster en Snelstart. Voor de boekhouding maken we tevens gebruik van externe ondersteuning, die ons kunnen adviseren en helpen bij eventuele vragen en problemen. Daarnaast bieden we de mogelijkheid tot training indien dat nodig is.
Zoals al aangegeven werkt u als eerste penningmeester nauw samen met de tweede penningmeester, Inge van Dijk. Zij is o.a. verantwoordelijk voor;
1. Het coördineren van de jaarlijkse contributies;
2. Het coördineren van de entreegelden voor de bijeenkomsten, die door de commissies Dagen
en TM worden georganiseerd.
Overige bijzonderheden: termijn van aanstelling: drie jaar, met optie tot een eenmalige verlenging. Tijdsbesteding: variërend.
Onbezoldigd: met mogelijkheid tot declaratie van onkosten.
Contact: Jan van Alphen en Inge van Dijk: via e-mailadres penningmeester@kostuumvereniging.nl

BK-2010-2-395