De Pracht van onze Klederdracht – nieuw boek over de dracht van Spakenburg

Dit boek laat zien hoe de Spakenburger vrouwen, ondanks hun kleding, midden in het leven staan. Ze rijden auto, gebruiken een computer en bellen met een mobieltje. Dit boek is een eerbetoon aan de laatste vrouwen in dracht. Klederdrachtkenner Bort Zwaan (76) en fotograaf Jeffrey van den Dikkenberg (21) tekenen voor de productie van dit boek.

Het Algemeen Dagblad en de Stentor wijdden er een flink artikel aan, gelardeerd met foto’s uit het boek. Hilletje, Bort’s vrouw, loopt nog altijd in dracht en komt veelvuldig in het boek voor. Er is prachtig beeldmateriaal te bewonderen. Er is een speciale website voor het boek geopend, waar men een deel van de foto’s kan zien. Ook kan men een kijkje nemen in het boek zelf. Kijk op klederdrachtboek.nl.

‘De Pracht van onze Klederdracht’ wordt op 3 april 2019 gepresenteerd in woon-zorgcentrum De Haven. Bij de boekpresentatie zijn zeventig vrouwen in klederdracht aanwezig. Het boek kost 24,95 euro in de voorverkoop (zie klederdrachtboek.nl), hierna in de winkel 29,95 euro.