Ambacht in Beeld Film Festival 31 maart t/m 4 april 2019

In 2019 heeft het Ambacht in Beeld Film Festival plaats van 31 maart t/m 4 april in LAB111 in Amsterdam-West. Tijdens dit filmfestival worden prachtige documentaires vertoond over ambachtelijk meesterschap. Elk programma wordt gecombineerd met een Q&A of talk. Het complete programma van het Film Festival 2019 staat op de website. De ticketverkoop is gestart!

De internationale documentaires over ambachtelijk meesterschap komen dit jaar onder andere uit China, Brazilië, India, Frankrijk, Engeland, Ghana en Iran.
​​​​Voor liefhebbers van mode en textiel is er veel moois:

Mad about Hats
(Nederlandse première). Kleurrijke documentaire over de geschiedenis van de hoed, van de beverwedloop tot de catwalk van nu. Inclusief nagesprek met De Hoedenmaker.

Indigo – True Blue
(Nederlandse première). Prachtige documentaire over het natuurlijke maakproces van indigo in India.

Kotpad Weaving
(Nederlandse première)

Rediscovering Jajam
(Wereldpremière. Twee Indiase documentaires over weven en textiel, verdwijnende kennis en de betekenis van het ambacht voor de lokale gemeenschap.

Klik hier voor het gehele programma.

Over het Ambacht in Beeld Festival
Het Ambacht in Beeld Festival richt zich op ambachtelijk meesterschap en wil een breed publiek op interactieve wijze inspireren over ambacht.​​​​ Met jaarlijks in september een tweedaags festival in De Hallen in Amsterdam met workshops en masterclasses, een verdiepend symposium, een educatief programma, landelijke projecten, en een internationaal filmfestival, bieden we een aansprekend programma voor jong en oud.
ambachtinbeeldfestival.nl