Algemene Ledenvergadering en Antiek Textielmarkt op 5 maart 2022 in Maarn gaat door! [24/2 AANMELDING GESLOTEN]

Alle informatie over de Algemene Ledenvergadering en Antiek Textielmarkt op 5 maart 2022 in Maarn

Wij nodigen u graag uit voor de Algemene Ledenvergadering en de Antiek Textielmarkt op zaterdag 5 maart 2022 in ‘De Twee Marken’ in Maarn. De grote Antiek Textielmarkt zal de hele dag open zijn voor professionele en ‘leden voor leden’ stands.

Van 11.00-12.30 uur wordt de Algemene Ledenvergadering van de Nederlandse Kostuumvereniging gehouden in de Grote Zaal (standhouders die hierbij aanwezig willen zijn dienen hun waar af te sluiten of voor toezicht te zorgen).

Vanaf 13.00 uur is de Grote Zaal in tweeën gesplitst. In de ene zaal zal tweemaal een lezing worden gegeven door Nathalie Cassée, oprichter van Katoendrukkerij De Volmolen in Amersfoort. In ‘De Katoendrukkerij laat het ambacht herleven’  wordt aan de hand van beelden de achtergrond van de eerste katoendrukkerij van Europa getoond en het huidige resultaat van haar initiatief  in bakermat Amersfoort. Na de gecancelde lezing voor de ATM 2021 en de excursie op 7 januari a.s. hopen we dat we nu eindelijk het verhaal van haar activiteiten kunnen beluisteren.

In de andere zaal zijn vanaf 13.00 uur de verkoopstands van de vereniging.

De vraagbaakstand is dit jaar weer aanwezig. Wilt u meer weten over een oude japon uit grootmoeders kast of dat oude schort dat bij een streekdracht hoort (maar welke)? Vraagt u zich af in welke techniek die oude kant is gemaakt en of die ook een naam heeft, en of dat een unieke sneemerklap is of een gewone doorsnee lap? Neem uw probleemstukken mee om er meer over te vernemen. Els de Baan zal (misschien) uw vragen oplossen.

10.00-16.00    Antiek Textielmarkt open voor de leden

11.00-12.30    Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering

12.30-14.00    Lunch

13.45-14.15    Lezing ‘De Katoendrukkerij laat het ambacht herleven’ door Nathalie Cassée

15.15-15.45    Lezing (herhaling)

13.00-16.00    Vraagbaak: adviezen, informatie

16.00 uur        Sluiting en opruimen

Locatie en bereikbaarheid

Sociaal Cultureel Centrum ‘De Twee Marken’, Trompplein 5, 3951CR Maarn ( tel. 0343-442706) ligt op loopafstand van het NS-station. Bij het station is een lift. Met de auto komend vanuit Arnhem, de afslag Maarsbergen nemen (afslag 22) daarna richting Maarn. Vanuit Utrecht afslag 21, Maarn/Doorn. Er is bij ‘De Twee Marken’ parkeergelegenheid. Tevens is er een parkeerterrein naast de school achter het SCCentrum. Mocht dit ontoereikend zijn: let dan op de plaatselijke verbodsbepalingen buiten het terrein!

Prijs en aanmelden

Vanwege de coronamaatregelen dient elk lid zich schriftelijk op te geven. Geen schriftelijke opgave betekent geen aanwezigheid!

Update 24/2: Aanmelden is helaas niet meer mogelijk.

De entree van deze Kostuumdag is € 21,50 voor leden en € 26,50 voor introducés (entree, lunch, koffie en thee). Dit bedrag dient u eveneens vóór 24 februari  over te maken naar bankrekening NL98 INGB 0004 444 542 t.n.v. Nederlandse Kostuumvereniging, onder vermelding van ALV/ATM 5-3-2022. NB. Wij vragen u, om ingewikkeld zoekwerk te voorkomen, bij de betaling ook uw woonplaats te vermelden en de naam van degene voor wie wordt betaald! Een eventuele betaling van een introducé moet de naam en woonplaats van het uitnodigende NKV-lid vermelden!

Wanneer u onverhoeds toch aan de zaal moet betalen, zijn wij om administratieve redenen genoodzaakt € 2,50 extra te berekenen. Pinnen is niet mogelijk (dit geldt ook bij de verschillende stands!).

Belangrijke mededeling over de lunch: Het nuttigen van een zelf meegebrachte lunch wordt door de Twee Marken niet toegestaan. U kunt op de bon uw voorkeur voor een vegetarische lunch aangeven.

Leden die uitsluitend de Algemene Ledenvergadering willen bijwonen, kunnen dit zonder kosten doen. Wel dient u zich vooraf eveneens op te geven door middel van de aanmeldingsbon. Het bezoeken van de markt, voor, tijdens of na de ALV, is dan uiteraard niet toegestaan. Entree 10.55 uur.

Ook de leden die na 13.00 uur de markt willen bezoeken dienen zich vooraf schriftelijk op te geven èn te betalen.  De prijs is dan € 5,- ; indien jonger dan 26 jaar is de prijs € 1,-. Maximaal Uiterlijk 2 introducés. De consumpties zijn niet inbegrepen. Na 13.00 uur is de markt niet toegankelijk voor losse deelnemers zonder schriftelijke aanmelding. Dit zal streng sterk gehandhaafd worden.

De standhouders (met eventuele medewerker) die zich reeds eerder hebben aangemeld, hoeven zich niet nogmaals op te geven. Afzeggen kan uiterlijk tot 25 februari. Na die datum is betaling van de gedane opgave verplicht.

Richtlijnen RIVM

De Nederlandse Kostuumvereniging volgt de actuele richtlijnen van het RIVM. Op dit moment betekend dit dat wij geen coronatoegangsbewijzen zullen controleren, mondkapjes niet verplicht, maar wel aanbevolen zijn, en dat wij de 1,5 meter loslaten. Denk aan elkaar, en laten we er een gezellige dag van maken.

Oproep vrijwilligers ALV/ATM voor vrijdag 4 en/of zaterdag 5 maart

De ATM/ALV is complex en arbeidsintensief. De Commissie Dagen wil daarom graag in contact komen met leden die op vrijdag 4 en/of zaterdag 5 maart hand- en spandiensten willen verrichten.

Voor de vrijdagmiddag/-avond vooraf, bij het opbouwen van de markt: het inrichten van de zalen, plaatsen van de tafels, uitmeten en markeren van de toegekende ruimtes met tape enz. Hoe meer vrijwilligers er zijn, hoe lichter het werk en hoe gezelliger. Uw reiskosten voor de vrijdag worden vergoed.

Voor de zaterdag: te denken valt aan bezigheden als het assisteren aan de ontvangsttafel, de controle van toegangsdeuren/ het dragen van de herkenningsarmbanden, enz. Dit in korte tijdvakken, zodat u ook kunt genieten van de markt.

U kunt zich opgeven tot 1 maart door een email te sturen aan dagen@kostuumvereniging.nl. Hierna wordt u ingedeeld in het rooster. Hierover ontvangt u uiteraard bericht.