Shakespeare in Nederland

13.15 uur    16 december 2016    Bijzondere Collecties, Universiteit Amsterdam

In 2016 is het 400 jaar geleden dat de beroemdste Westerse toneelschrijver aller tijden, William Shakespeare, overleed. Geen andere toneelschrijver heeft zulke diepe sporen getrokken in de Westerse theatergeschiedenis. Zijn werk speelt  een belangrijke rol in de balletgeschiedenis, de operageschiedenis, de filmgeschiedenis, de literatuur en de beeldende kunst. In de Theatercollecties van de Bijzondere Collecties van de UvA zijn duizenden objecten te vinden die aan Shakespeares oeuvre gerelateerd zijn: van kostuums tot affiches en van foto’s tot maquettes. De tentoonstelling ‘ShakespeareNL. Vier eeuwen Shakespeare in Nederland’ is te zien van 15 december 2016 t/m 30 april 2017.

13.15  uur            Ontvangst in de hal
13.30 uur             Rondleiding door een museumgids.
Ca 14.30 uur       Thee/koffie in het museumcafé.

Plaats
Oude Turfmarkt 129, 1012GC Amsterdam, tel: 020-5257300, bijzonderecollecties.uva.nl
Bereikbaarheid: Tegenover de Munttoren, naast het Allard Piersonmuseum. Tram  4, 9,16,24 vanaf CS.

Maximale groepsgrootte 15  personen. Verzoeke zelf een entreekaartje te krijgen (MK) of te kopen. De kosten van de rondleiding en de thee/koffie kunnen ter plaatse worden voldaan bij Sytske Wille:  € 13,50 voor leden / intro 15,50. Gaarne gepast betalen! Schriftelijke opgave via onderstaand formulier tot 10 december. Afmelden kan tot 10 december. Bij later afmelden ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt € 2 extra te berekenen.

De aanmeldtermijn voor deze activiteit is verstreken