Internationaal Klompenmuseum in Eelde

Op vrijdag 12 maart om 20.00 uur licht Bertus van den Hof, zeer enthousiast diversionair bij het museum, een gefilmde impressie over de grootste klompencollectie ter wereld toe. De verzameling van de gebr. Wietzes, de laatste klompenmakers in Eelde, vormde de basis hiervoor. Ondertussen zijn bijna alle landen hier vertegenwoordigd en zijn er maar liefst meer dan 2800 paar klompen en ander schoeisel met een houten zool te zien.

20 uur    12 maart 2021

Cultuurvlogger Jelle Brouwer van Museum-tv maakte een aantrekkelijk filmpje bij zijn ronde door het museum. Niet alleen hij was bijzonder verrast door de tijdelijke expositie HOUT couture, iedereen die het museum binnengaat is dat. Ontwerpers uit Pakistan, Duitsland en Tsjechië en uit eigen land top ontwerpers als Marloes ten Bhömer, Denise Rosenboom en Tim Dekkers presenteren er hun meest extravagante ‘klompen’. Levensgevaarlijk om op te lopen, maar mooi! Bertus van den Hof weet alles van klompen en hun geschiedenis en zal na afloop graag vragen uit het publiek beantwoorden.

Hoe deel te nemen aan deze presentatie

De online presentatie wordt aangeboden via Teams. Ca. 10 maart 2021 plaatsen we hier een link die u op 12 maart gratis toegang geeft.
De presentatie start om 20 uur en zal tot uiterlijk 21 uur duren. We hopen natuurlijk dat u hierbij zult zijn. U hoeft zich niet van tevoren in te schrijven.
De handleiding hoe deze link te gebruiken vindt u hier. NB: we vragen de deelnemers hun microfoon en camera uit te zetten. Hoe u dit kunt doen, vindt u in de handleiding.

Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met contact@kostuumvereniging.nl
De bijeenkomst wordt op opgenomen en is na afloop op ons YouTube-kanaal te zien.

De aanmeldtermijn voor deze activiteit is verstreken