Excursie naar ‘Haute Bordure’

Bijna 150 kledingstukken en accessoires van de zeventiende eeuw tot heden tonen dat borduurwerk meer is dan decoratie:  het laat zien wie je bent. In de tentoonstelling ontdek je de rijkdom die met borduurwerk gepaard gaat, met luxe materialen als gouddraad, zijde en zoetwaterparels, maar ook het vakmanschap en de honderden uren die soms nodig zijn om een kledingstuk te decoreren.

13.10 uur    03 juni 2021    Fries Museum, Leeuwarden

Bovendien markeert fijn, wit borduurwerk belangrijke levensmomenten als geboorte, doop en huwelijk. Maar bovenal vormt borduurwerk een belangrijk onderdeel van de laatste mode waar men al eeuwenlang mee gezien wil worden.

13.10 uur          Ontvangst in de hal van het museum of het auditorium.
13.30 uur           Auditorium: inleiding op de tentoonstelling door  Eveline Holsappel, conservator

U begrijpt dat er bepaalde afspraken gemaakt zijn:
*De excursie is gezien de omstandigheden ” onder voorbehoud”. Mochten de regels anders worden dan krijgt u op tijd  de melding dat het niet doorgaat.
*De lezing is in de aula voor maximaal 20 personen.
*Deelnemers moeten zich schriftelijk opgeven (bij NKV).
*Deelnemers  moeten daarnaast een geldig entreebewijs hebben. (bij museum)
*Deelnemers moeten allemaal (ook indien u in het bezit van een Museumjaarkaart bent) online een tijdslot reserveren tussen 13.15-15.00 uur (liefst een tijdslot na de lezing omdat dit beter klopt met wanneer u ook daadwerkelijk op de tentoonstelling rond loopt) (bij museum ).
*De kaart kan een maand van te voren gereserveerd worden.  Liefst nadat u van mij gehoord hebt dat u bij de 19 personen hoort.
*Daar het aantal deelnemers klein moet zijn, verwelkomen we het liefst leden zonder iIntroducés. Bij hoge uitzondering één introducé maximaal.

Wilhelminaplein 92 /Zaailand, 8911 BS Leeuwarden
058 255 55 00 | info@friesmuseum.nl

Kosten: €10,-,- voor leden, €15,- voor introducés. Gepast betalen! Opgeven via onderstaand formulier tot uiterlijk 27 mei.

Ik wil me aanmelden voor deze excursie

Lid NKV JaNee
Museumkaart JaNee