Excursie naar ‘Blauwe Handen’ Museum Valse Kunst Vledder op 5 juni

We bezoeken in het Museum Valse Kunst de tentoonstelling: Blauwe Handen. Geplooide Rokken en Geborduurde Verhalen uit Zuidwest China.

12:45    05 juni 2024    Vledder Museum Vlase Kunst

De meeste volken die in het Zuidwesten van China leven, zoals de Miao, Dong, Yao en anderen, kennen geen geschreven taal. De vrouwen leggen hun geschiedenis vast met naald en draad. Mythen en legenden spelen hierin een belangrijke rol en vertellen het verhaal van de voorouders. De borduursels en patroonboeken vormen echte kunstwerken. De basis van veel kleding is met indigo geverfde, geweven katoen of hennep. De rokken zijn altijd geplooid, maar kunnen enorm van uiterlijk verschillen. Hieraan herken je onmiddellijk de streek waar die vandaan komt. De streekdrachten worden nog steeds gedragen tijdens bijzondere gelegenheden en in meer afgelegen gebieden wordt de karakteristieke kleding ook dagelijks gedragen. In de tentoonstelling ziet u de streekdrachten van volken uit Guizhou, uit de collectie van Ien Rappoldt, ondersteund met door haar gemaakte foto`s op locatie.

12.45 uur Ontvangst
13.00 uur Rondleiding door Ien Rappoldt, collectioneur
14.00 uur Kop thee/koffie

Groepsgrootte: 20

Plaats: Museum Vals Kunst, Brink 1 8381 Vledder 0521 – 383 352

Bij de balie hoeft u niet zelf te zorgen voor uw entreekaart.

De kosten voor de rondleiding, consumptie èn entree kunnen ter plaatse worden voldaan aan Wille: € 13,- voor leden, introducés € 15,50. Gaarne gepast betalen!

Schriftelijke opgave en afmelden tot 30 mei . Bij later afmelden ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt € 2,- extra te berekenen.

De aanmeldtermijn voor deze activiteit is verstreken