Excursie naar ’65 jaar Barbie’, Stedelijk Museum Almelo op 4 september 2024

We bezoeken in Het Stedelijk Museum Almelo de tentoonstelling '65 jaar Barbie. Always a doll moment'.

12:45    04 september 2024    Stedelijk Museum Almelo

Bettina Dorfmann uit Duitsland haalde het Guinness Book of records met haar gigantisch grote en belangrijke Barbiecollectie : meer dan 18. 500 poppen. 1200 exemplaren worden nu tentoongesteld: van Barbie in haar huis, op haar werk, tijdens haar sport en met haar liefhebberijen zoals met haar honden en paarden en in haar auto, in steeds weer veranderende kleding- tot beroemdheden met haute couture van modeontwerpers als Dior, Versace en natuurlijk Bob Mackie. Japonnen met daarbij een rijke voorraad aan accessoires. Was de eerste versie rose en met een zandloper model, later kwamen er ook vele nationaliteiten en identiteiten, zoals de afro amerikaanse barbie of de curvy met een buikje.

12.45 uur Ontvangst
13.00 uur Rondleiding door Sigrid Ivo, directeur

Adres: Prinsenstraat 13, 7607 JC Almelo 0546-816071

Groepsgrootte: 15. U dient bij de balie zelf uw museum entreekaart te betalen of te ontvangen. MK en Icom geldig. Vriendenloterij niet geldig.

Betaling NKV voor de rondleiding: ter plaatse, contant , gepaste betaling, geen pinpas!!

Leden € 9,- , introducés € 11,-.

Schriftelijke opgave tot 28 augustus. Afmelden eveneens tot 28 augustus. Bij later afmelden ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt € 2,50 extra te berekenen.

Ik wil me aanmelden voor deze excursie

Lid NKV JaNee
    Museumkaart JaNee