Excursie naar ‘Grand March: A Historic House through a Ballroom Lens’in Amsterdam op 4 april 2024

We bezoeken in het Museum Willet Holthuysen de tentoonstelling 'Grand March: A Historic House through a Ballroom Lens'

12:45    04 april 2024    Amsterdam, Museum Willet Holthuysen

Het ballroom huis House of Vineyard neemt de bezoeker mee door de historische ruimtes van Huis Willet-Holthuysen vanuit het perspectief van de hedendaagse ballroomscene met aanvulling van installaties met mode, sieraden, fotografie en beeldende kunst. Ballroom werd gevormd voor en door Zwarte en Latijns-Amerikaanse trans vrouwen en queer mensen in de jaren 1970  in New York. De balls zijn uitbundige underground-evenementen, die fungeren als verzet tegen de overheersende cisnormatieve maatschappij en er wordt gestreden  in verschillende categorieën  zoals fashion, realness body en performance. Tijdens de excursie zal de rol van mode/kostuums in collecties en hoe we met diverse community’s deze collecties kunnen aanvullen aan de orde komen.

Programma:
12.45 uur       Ontvangst
13.00 uur       Rondleiding door Roberto Luis Martins, Curator Mode en Populaire Cultuur

Groepsgrootte: 15

Plaats: Museum Willet- Holthuysen, Herengracht 605 (tussen de Utrechtsestraat en de Amstel)  Amsterdam, (tel 020-5231822).Openbaar vervoer: tram halte Rembrandtplein;  metro halte Waterlooplein.

De dichtstbijzijnde ondergrondse parkeergarage is ‘Muziektheater/Stadhuis’.

Kosten aan aanmelden:

De kosten voor de rondleiding kunnen ter plaatse worden voldaan aan Wille:
€ 13,- voor leden, introducés € 16,-.  Gaarne gepast betalen!

Schriftelijke opgave tot 28 maart . Afmelden eveneens tot 28 maart. Bij later afmelden ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt € 2,- extra te berekenen.

De aanmeldtermijn voor deze activiteit is verstreken