Black and White, symboliek in kunst en design & Cultural Threads

In het TextielMuseum in Tilburg worden de tentoonstellingen Black and white, symboliek in kunst en design en Cultural Threads bezocht. Kleuren kennen in culturen, religies en geschiedenis een eigen symboliek. Zwart en wit zijn strikt genomen geen kleuren. Als licht en donker hebben zij een grote rol in de beeldende kunst en vormgeving en hebben ze uiteenlopende symbolische betekenissen.

13.15 uur    04 april 2019    Textielmuseum, Tilburg

Aan de hand van werken uit de museumcollectie wordt getoond hoe eigentijdse kunstenaars en vormgevers de symbolische betekenis van zwart en wit naar hun hand zetten.

Cultural Threads presenteert hedendaagse kunstenaars die textiel als krachtig instrument gebruiken om hun ideeën te verbeelden over politiek-maatschappelijke vraagstukken. Zij verbinden textiel aan hun eigen zoektocht naar afkomst en identiteit in een steeds verder globaliserende wereld. Of ze gebruiken het om geschiedenissen te ontrafelen en nieuwe toekomstperspectieven te schetsen.

Buiten de rondleiding om is de tentoonstelling Chris Lebeau | Flora & Fauna te bezichtigen.

13.15 uur             Ontvangst in de hal
13.30 uur             Rondleiding door een museumgids
14.30 uur             Koffie/thee met koek

Kosten: € 15,00 voor leden, € 17,50 voor introducés (rondleiding, koffie/thee met koek). Schriftelijk opgeven en afmelden: uiterlijk 31 maart.

Adres: Goirkestraat 96 5046GN Tilburg tel 013 5367475

Vanaf het NS-station Tilburg is het museum bereikbaar met buslijn 5, richting Noord-Heikant, halte Kasteeldreef of 20-25 min lopen. Per auto: volg de routeborden.

Ik wil me aanmelden voor deze excursie

Lid NKV JaNee
Museumkaart JaNee