Margiela. De Hermès Jaren

13.45 uur    29 april 2017    MoMu-Modemuseum, Antwerpen

In het MoMu in Antwerpen is vanaf 31 maart de expositie Margiela. De Hermès Jaren te zien. De tentoonstelling is een hommage aan de Hermès-collecties van Martin Margiela. Tevens worden er verbanden gelegd met zijn eigen label Maison Martin Margiela. Baanbrekende deconstructie en tijdloze luxe, of de twee werelden van deze Belgische ontwerper vormen het uitgangspunt. Zijn voorliefde voor deconstructie, recyclage en recuperatie van materialen zijn op dat ogenblik ongezien in de modewereld. De conceptuele benadering van de presentatie, verkoop en communicatie van zijn collecties hebben ons denken over mode en het systeem achter deze mode, alsook onze visie op ambacht, commercie, auteurschap en innovatie voorgoed veranderd. Tot op heden leeft de invloed van zijn werk voor Hermès door in het werk van hedendaagse ontwerpers. Tijdens de Parijse modeweek van herfst-winter 2016-2017 werd Martin Margiela, hoewel ondertussen al meer dan acht jaar niet meer actief in de modewereld, door de internationale pers omschreven als de echte protagonist van de Franse modeweek. Hoog tijd dus om het echte werk te tonen in MoMu!

13.45uur                Ontvangst in de hal van het museum
14.00 uur              Rondleiding door Katleen Derijke

Plaats
MoMu-Modemuseum, Nationalestraat 28, Antwerpen. Tel. 0032-3-4702770.

Groepsgrootte maximaal 20 personen. De kosten (entree en rondleiding) kunnen ter plaatse worden voldaan: € 15,- voor leden, introducés € 18,-. Gaarne gepast betalen. U kunt zich tot 23 april via onderstaand aanmeldingsformulier opgeven. Gaarne aangeven of men ICOM lid is. Afmelden eveneens tot 23 april. Bij later afmelden ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt € 2,- extra te berekenen.

De aanmeldtermijn voor deze activiteit is verstreken