KIES KLEUR! Mode die durft

We proberen, onder voorbehoud, het organiseren van excursies weer op te pakken. In het Kunstmuseum in Den Haag bezoeken we op 16 februari 2021 de tentoonstelling 'KIES KLEUR! Mode die durft'. Eerder werd 12 januari als datum gecommuniceerd, maar wegens de lockdown moest deze worden verzet.

13.10 uur    16 februari 2021    Kunstmuseum, Stadhouderslaan 41, Den Haag

‘In difficult times, fashion is always outrageous’, zei Elsa Schiaparelli ooit. Zou dat de reden zijn dat het modebeeld van nu zo sprankelt van kleur? Het is in ieder geval een perfect moment voor een tentoonstelling over mode in alle kleuren van de regenboog. Deze tentoonstelling, grotendeels samengesteld uit de eigen museumcollectie, gemaakt tijdens de covid-19 periode , vertelt modeverhalen over de betekenis en geschiedenis van kleur: kleurrijke ontwerpen van nationale en internationale topdesigners in combinatie met kostuums uit de periode van de achttiende eeuw tot nu. En natuurlijk ziet u ook enkele design mondkapjes!

13.10 uur             Ontvangst in de hal van het museum of het auditorium
13.30-14.30 uur  Auditorium: inleiding op de tentoonstelling door  Madelief Hohé, conservator

U begrijpt dat er bepaalde afspraken gemaakt zijn:

– De excursie is gezien de omstandigheden onder voorbehoud. U kunt zich schriftelijk opgeven tot uiterlijk 3 februari 2021. Mochten de regels anders worden dan krijgt u op tijd  de melding dat het niet doorgaat.
– De lezing is in de aula voor maximaal 19 personen.
– Deelnemers moeten zich schriftelijk opgeven.
– Deelnemers  moeten daarnaast een geldig entreebewijs hebben.
– Deelnemers moeten allemaal (ook indien u in het bezit van een Museumjaarkaart bent) online een tijdslot reserveren tussen 13.15-15.00 uur (liefst een tijdslot na de lezing omdat dit beter klopt met wanneer u ook daadwerkelijk op de tentoonstelling rond loopt).
– De kaart kan een maand van te voren gereserveerd worden. Liefst nadat u van Syts Wille gehoord hebt dat u bij de 19 personen hoort.
– Daar het aantal deelnemers klein moet zijn, verwelkomen we het liefst leden zonder introducees. Bij hoge uitzondering één introducé maximaal.

De coronamaatregelen die in het Kunstmuseum gelden:
– Het dragen van een mondkapje is verplicht.
– Kom op tijd voor uw tijdslot.
– Houd 1,5 meter afstand tot andere bezoekers.
– Reinig regelmatig uw handen,  dit kan op meerdere punten in het museum
– Volg aanwijzingen van museummedewerkers.
– Blijf thuis bij ziekteverschijnselen.

Stadhouderslaan 41, Den Haag, tel 070-338 1111, www.kunstmuseum.nl

Kosten
€5,- voor leden, €10,- voor introducees. Graag gepast betalen, u kunt niet pinnen.
Indien u zich afmeldt later dan de bij de tentoonstelling genoemde datum, ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt €2,50 extra te berekenen.
Indien de excursie vol is, krijgt u daarvan bericht en komt u op de reservelijst te staan.

U kunt zich t/m 3 februari 2021 aanmelden via onderstaand formulier.

(Foto’s 1,2,3 D. Stijkel)

Ik wil me aanmelden voor deze excursie

Lid NKV JaNee
Museumkaart JaNee