Nederlandse Kostuumvereniging

Gezichten van de Gouden Eeuw. Portretten van Jan van Ravesteyn

13.15 uur    28 maart 2017    Haags Historisch Museum, Den Haag

In het Haags Historisch Museum bezoeken we de tentoonstelling Gezichten van de Gouden Eeuw. Portretten van Jan van Ravesteyn. Jan van Ravesteyn (ca. 1572-1657) was in de 17e eeuw een van de belangrijkste portretschilders van Den Haag. Hij ontving eervolle opdrachten van onder meer prins Maurits, het stadsbestuur, de schutterij en rijke particulieren uit de stad. Bovendien werd hij geroemd door opdrachtgevers én tijdgenoten: de beroemde hofschilder Anthony van Dyck maakte zelfs een portret van hem. Bij leven was hij een gevierd schilder, maar vandaag de dag is Van Ravesteyn bij het grote publiek vrijwel onbekend. Zijn werk is onder meer interessant door de fraaie kleding die gedetailleerd wordt weergegeven. Kunsthistoricus Saskia Kuus schreef de publicatie Jan van Ravesteyn een Haagse portretschilder. De publicatie kost € 17,95 en is o.a. te koop in de museumwinkel.

13.15 uur              ontvangst in de hal
13.30 uur              rondleiding door Saskia Kuus, gastconservator en auteur van de publicatie
14.30 uur              kop thee/ koffie

Plaats
Korte Vijverberg 7, 2513 AB Den Haag. Tel. 070-364 69 40. Het museum ligt op circa 10 minuten loopafstand van station CS.

Groepsgrootte maximaal 20 personen. De kosten voor de rondleiding en thee/koffie kunnen ter plaatse worden voldaan: € 11,50 voor leden, introducés € 14,-. Gaarne gepast betalen. U dient zelf een entreekaartje aan te schaffen, MK gratis. SU kunt zich tot 20 maart aanmelden via onderstaand formulier. Afmelden tot 20 maart. Bij later afmelden ontvangt u alsnog een nota. Om administratieve redenen zijn wij dan genoodzaakt € 2,- extra te berekenen.

De aanmeldtermijn voor deze activiteit is verstreken